Tweede dag - dubbel bezoek Empire State Building - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Tweede dag - dubbel bezoek Empire State Building - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Tweede dag - dubbel bezoek Empire State Building

Door: Pam, Anneke en Jayden

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

13 December 2014 | Verenigde Staten, New York

We zijn vroeg opgestaan, hebben ontbeten in de sky lounge en zijn daarna gaan wandelen naar de Empire State Building. Daar eenmaal aangekomen mochten we door de controle die net zo zwaar was als die op het vliegveld. Jassen uit, riemen af, alle tassen op de band, Jayden uit de kinderwagen, hele kinderwagen uit elkaar...alles door de scanner. Daarna wij allemaal door de detector...wat een controle! En ohja er werd ook nog even onder de kinderwagen gekeken of er geen explosieven onder zaten....tja....
Nouja we zullen maar denken dat het ook voor onze eigen veiligheid is :)

Na de controle mochten we nog op de foto, die je achteraf voor 20 dollar op kon halen..., en door het museum. We gingen de lift in en nog een lift die je ineen paar seconden naar het hoogste dek bracht. Daar kon je of van binnen kijken of buiten staan. Beiden prachtig! Wat een uitzicht! We hadden helder weer waardoor we super ver uitzicht hadden. Echt fantastisch!
Buiten was het een beetje koud door de wind maar het was het echt waard!

Daarna zijn we verder gelopen en kwamen we bij een leuke kerstmarkt op Bryant Park. Super leuke kraampjes met best veel mensen maar redelijk te doen. Ook even bij Starbucks nog een heerlijke snack gegeten met een normale thee en een overheerlijke warme mint-chocolade-melk. Echt zoooooo lekker!!!

Daarna verder gelopen naar Rockefeller Center, de redelijk grte schaatsbaan gezien, de mooie kerstboom en een hoop engelen van licht. Daar was het ook best druk.

Toen we weer ergens wat gedronken hebben (waarschijnlijk Starbucks weer...) zag Pam dat we dezelfde dag gratis voor een tweede (avond)-bezoek terug konden naar de Empire State Building. Natuurlijk wilde Pam dat wel. Ook Anneke was zeeeeer enthousiast over dit idee :)
Dus wij tegen 17 uur terug naar de Empire State...eenmaal daar aangekomen bleek dat het pas vanaf 20:00 uur gold :)
Dus wij eerst wat gaan eten, in een echte Amerikaanse tent heerlijke stukken pizza op en Jayden ook wat rijst met kip en fruit.
Daarna nog een uurtje rond gedwarreld door de gezellige straten, waar het overigens nog steeds druk was te noemen (NY, the city that never sleeps...)

Tegen 20:00 uur zijn we weer terug gegaan naar Empire State en jahoor we mochten voor de tweede keer dor de zware security :)
Eenmaal op het dak aangekomen was het ook nu weer echt fantastisch uitzicht! Nog steeds super helder waardoor we weer ver uitzicht hadden! Het waaide wat harder dan vanmiddag waardoor het wat kouder was maar nu ook weer meer dan waard!

Daarna lekker naar het hotel gelopen, we waren rond 22:00 uur ongeveer thuis...heerlijk geslapen :)

Op naar de volgende dag!

• 18 December 2014 - 13:09

Netteke: