River Kwai Bridge - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu River Kwai Bridge - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

River Kwai Bridge

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

24 Maart 2007 | Thailand, Kanchanaburi

Halloo iedereen

Het was heet vandaag, maar s'middags koelde een klein beetje af.
We zijn vandaag met de brommer naar het War Museum geweest.
Het was erg te zien hoe de japanners de krijgsgevangen behandelde tijdens de oorlog. Veel foto's en tekeningen.
Ook veel artikelen uit nederland en ook foto's van onze kroonprins Willem Alexander.
Als het hier nu zo warm is dan kan ik mij voorstellen hoe erg voor de krijgsgevangen was.

Na de museum zijn we ff rondje Kanchanaburi gaan maken.

We zijn naar een monkeyschool geweest was heel leuk en beter dan die van Chiang Mai.
De apen hadden wat langere kettingen.
We hebben ze alleen gevoerd en ermee op de foto geweest.
Ze hadden ook een show, maar daar zijn we niet in geinteresseerd.
Pamela die heeft weer een vriendje erbij, ik kan de tel niet meer bijhouden.

Daarna zijn we terug gereden naar ons resort om ff uitterusten en wat te eten. Het is heet in de middag dus proberen uit de zon te blijven.
Na een paar uur zijn wij naar de beroemde brug over river kwai gegaan, we mochten over de brug lopen.

Aan het einde van de brug kon je naar beneden waar wat kraampjes stonden EN 2 olifanten!!!! Jippiiieeeee dacht ik (pamela)...
We hebben ze te eten gegeven en wat gefilmd...ze vroegen nog of we een rondje wilden maken met ze...maar nee...ze leken wel uitgedroogd die olifanten...er was geen water te zien..
Wij mochten ze (tegen betaling...) suikerriet voeren en daar zit wel wat vocht in vertelde henk..maar ja dan nog...ze hadden we een duik in de rivier verdiend...
Het waren oude olifanten, eentje was 40 en de andere 45..
Ze hadden een beetje een ingetrokken gezicht en mond...
En een zitje, dus sowieso geen ritje LOL...

Net toen we weer naar boven wilde lopen kwam de trein over de brug.
We stonden op de brug aan de zijkant en konden dus van heel dichtbij foto's maken.

Daarna zijn we over de brug terug gelopen.
Naar wat winkeltje..
Ik, Pamela had nog een zonnebril gekocht...en toen ik betaald had liepen we weg, maar Henk had de spiegel van die mevrouw nog in de hand dus we hebben wel weer gelachen...

Daarna zijn we op zoek gegaan om ergens iets te gaan drinken.
Op de River Kwai ligt een soort Floating restaurant.
Daar zijn we gaan zitten met uitzicht op de rivier en de River Kwai Brug.
Heel mooi.
Elke keer vaarden er lontailboatjes bij die als taxi fungeerden. Heel leuk en wat een snelheid!
Daar hebben we wat gegeten tenminste ik (garnalen).

Toen zijn we met de scooter verder gaan rijden en heel wat foto's gemaakt van het landschap.

Je ziet overal winkeltjes en kraampjes waar je van alles en nog wat kan kopen.
Zelfs olie voor je scooter in een whiskeyfles hahaha.

We zijn rond een uur of 17:30 terug gegaan naar onze guesthouse.
Eerst even bij de verhuurder langs om de scooter voor morgen weer te betalen.
Het bevalt (pamela) heel goed om zo rond te racen en vanalles te kunnen zien...en vooral te kunnen stoppen om foto's te maken wanneer je maar wilt..het geeft veel vrijheid!

Nu zijn we dus ff aan het internetten.
Morgen gaan we weer met de brommer 60km verder naar een ander waterval, mijn (henk) kont doet nu al pijn. Maar we zien wel morgen.

Het word weer fanta-tastisch!!! (pamela)

Okay dat was het voor mij en tot schrijfs. henk

Allemaal de groetjesss en veel liefs
Doeidoeiiii Pamela

ps Leuk al die berichtjes van mijn collegaatjesss..werk ze allemaal :-) :-) :-)

  • 24 Maart 2007 - 13:32

    Wim&Sjan:

    Wat geweldig mooi allemaal. Zoveel indrukken in zo'n korte tijd en ja, daar bij die brug zijn verschrikkelijke dingen gebeurd en het is goed dat daar nog steeds aandacht aangegeven wordt.
    Als ik die garnalen zo zie krijg ik meteen trek.
    Jullie kindje lijkt wel erg op jullie :-),:-).
    Veel liefs van Wim&Sjan xxxxxxxx

  • 24 Maart 2007 - 15:41

    Horst & Tina :

    Ja kan ik de berichtgeving van wim en sjan gelijk geven een leuke familie foto zei horst ook al.;-)Em de omgeving waar jullie nu zijn is ongelovelijk mooi.
    dat aan de brug zoveel leed onder de mensen is gebracht is natuurlijk verschrikkelijk .Ik geloof dat dit een zeer indrukwekkende dag voor jullie was. Henkie je ziet er goed uit op het bromfietsje.Neem toch een kussentje voor onder je poppes.Of beter nog laat hem s'avonds van Pam ff masseren. :-).Pam en Henk kun je foto nr 28(maar wel live bitte) niet in je koffer mee nemen en mij geven dat is een liefje!"!! Daar waar je onder de waterval zit daar kun je zien dat je het echt wel geniet. Zo een afkoeling bij die temperaturen doet vast en zeker goed.En gelijk hebben jullie met de bromfiets rondtrekken geeft je zeker meer vrijheden wat bezichtigingen aangaat . Ga zo door !!!(klinkt alsof het een zin uit een schoolrapport is) Laat ons maar lekker meegenieten van deze eenmalige reis in het verre Thailand. Heel veel knuffels Horst en Tina.

  • 24 Maart 2007 - 18:32

    Oma:

    hallo kindjes,,,,, de familie herken ik niet hoor.... Maar de foto's en verhalen zijn prachtig. En verder weet ik niets meer.... Heel veel liefs, XXX Oma

  • 24 Maart 2007 - 18:38

    Het Werkvolk:

    Hallo Pam en Henk, ja ja wij werken gewoon door zodat we gewoon belasting betalen zodat Nederland door kant blijven bestaan. :-)
    Wat een prachtige omgeving, helemaal te gek en Henk begrijp ik wel met pijn aan zijn kontje, nu ik de brommer heb gezien. Maar het is een geweldig vervoermiddel. Huur er toch 2!!!!! Ik heb nog een mop. Iemand parkeert op een parkeerplaats waar een parkeerschijf nodig is. Persoon kijkt links en rechts naar de auto of die hem ook gebruiken. Dat is niet het geval. Persoon gaat dus weg en vervolgens komt persoon terug en heeft een bon. Was wel in Belgie. Ik had mij helemaal aangepast aan het land. ERG HE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Was maar 25 euro gelukkig. XXX Veel liefs Anneke

  • 24 Maart 2007 - 22:13

    Ralph:

    Hey.
    Het is een feest van herkenning. Heerlijk om weer aan die tijd te denken dat ik ook die brug liep. Maar inderdaad ... waarom huur je niet 2 brommertjes.... kan henk ook weer normaal zitten als hij terug is :) haha

    Henk ik hoop wel dat je mee terug mag in het vliegtuig, want als ik het zo zie moet je straks daar blijven aan een ketting en neemt Pamela een olifant of aap mee terug.

    Ik was vandaag bij Sita .. en lien was er ook dus vertelde ik een beetje over wat jullie allemaal meemaken daar :)

    Ik kijk uit naar de andere berichten.
    En geniet van het thaise eten (Henk)
    En geniet van de Pizza en patat (Pamela)

    gr,
    Ralph

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Pamela en Henk

Follow Your Dreamzzz

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 31186

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 21 December 2014

Christmas in New York

05 Augustus 2011 - 21 Augustus 2011

Beautiful Bali (2011)

27 Maart 2011 - 06 April 2011

Kleurrijk Marokko (2011)

06 Maart 2007 - 13 April 2007

Thailand (2007)

Landen bezocht: