Daar zijn we weer.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer....

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

15 Augustus 2011 | Indonesië, Batavia

Selamat allemaal!!!

We zijn weer op aarde geland!

Volgens mij zijn we met onze blog geeindigd bij Candidasa...
Van daaruit zijn we naar Ubud gereden.

Het was ongeveer twee uur rijden...opzich waren we snel in Ubud...ongeveer 1,5 uur maar we hebben in het centrum ruim een half uur in de file gestaan omdat er vele bussen met dagtouristen naar de Monkey Sanctuary komen. Het is een apenbos met een lange winkelstraat genaamd Monkey Forest Street...

Anyway, aangekomen in Ubud zijn we eerst in ons hotel ingecheckt...Sri Ratih Cottages...mooi klein hotel met mooie ruime kamer en prachtige badkamer met ligbad en douche...heerlijk!!! Jullie zullen het nog wel zien op de video :)

Na een beetje relaxen zijn we wat gaan rondlopen in de buurt...beetje rondneuzen waar we zijn beland...een grote markt bekeken waar vanalles te koop is!!! We hebben allebei een mooie set met mozaieken schalen gekocht...heeeeeel mooi!

De tweede dag zouden we naar de Monkey Sanctuary gaan, maar we hoorden dat er ook een olifanten park was... :) :) :) :)
Dus.....we zijn eerst naar het olifantenpark geweest...we hebbben daar een olifantenrit gemaakt en de olifanten gevoerd...het was ongelofelijk duur! Echt belachelijk! Toegang tot 1 ritje koste 53 dollar!! Maargoed we waren er helemaal naar toe gereden dus ja...

Nouja daarna zijn we doorgereden naar de Monkey Sanctuary...een tempel met een heleboel apen...
Deze apen kan je natuurlijk voeren..we hadden bananen gekocht en deze gevoerd...
Een aap heeft me bijna gebeten! Okay wel opengekrabt met zijn tanden...je weet wel zoals een jong hondje speelt....(cavias bijten harder!)
Nouja als de aap had doorgebeten was ik niet jarig geweest (zou henk zeggen)... :)

Drie maanden geleden is de koningin van Ubud overleden...dus er was elke dag een ceremonie aan de gang...
Er was een grote zwarte stier opgebouwd van een soort papier mache...en een grote toren en glijbaan, allemaal van dat materiaal...
Overmorgen is de officielle crematie...
In de toren ligt het lichaam van de koninging...deze wordt door middel van de glijbaan overgeschoven naar de stier...en de stier word dan in vuur gezet...daarna de toren en glijbaan ook...
Helaas zijn wij op dit moment in Sanur en kunnen de ceremonie dus niet meemaken...erg jammer...was mooi geweest....maargoed...

De derde dag in Ubud hebben we een dagtour gedaan...eerst zijn we naar het rice terrace geweest...mooie opgebouwde rijstvelden...erg mooi uitzicht....daarna zijn we doorgereden naar de Water Temple...een temple waar alle lokale mensen in het water gaan om te offeren en te bidden...
Henk is ook in het water gegaan...helemaal kopje onder...ik alleen met mijn benen en voetjes...
Ook daar waren waren verschillende ceremonien aan de gang...

Hierna zijn we doorgereden naar Mount Batur...de vulkaan die nog steeds actief is...
Natuurlijk hebben we deze van een afstandje bekeken :)
We werden afgezet bij een restaurant waar we met een prachtig uitzicht op de vulkaan genoten hebben van een lopend buffet...hierna teruggereden naar ons hotel...

De laatste dag, vandaag, zijn we om 12 uur opgehaald door de taxi om ons naar Sanur te brengen...we hebben tot 12 uur nog wat laatste inkopen gedaan in Ubud en daarna hup in de taxi...

In Sanur aangekomen bij het hotel hebben we ingecheckt en meteen een andere kamer gevraagd...we kregen een kamer zonder balkon terwijl voor een met balkon gereserveerd hadden...dus ja...
Daarna beetje rondgehangen bij het strand...winkeltje gekeken, gegeten, winkeltjes gekeken...nu zitten we in het internetcafe...
We gaan even kijken of het lukt om wat fotos te plaatsen...

Ik weet niet wat er aan de hand is met waarbenjij en waarom er geen reacties geplaats kunnen worden...er waren werkzaamheden aan de site...misschien dat het nu wel opgelost is...sorry voor alle typfouten...ik typ snel nu... :)

Nou we gaan even fotos proberen te plaatsen :)

Groetjessssss van ons allemaal...

• 15 Augustus 2011 - 12:35

Pamela En Henk :

test

• 15 Augustus 2011 - 13:12

Wim&Sjan:

Wat hebben jullie weer prachtige foto's. En wat is het daar mooi.
    Veel liefs van Wim&Sjan

• 15 Augustus 2011 - 15:09

Horst & Tina:

Hallootje alle drie ,
    We wilden al een zoekmelding gaan uitgeven :-) ;-) :-) .
    Tja nadat ook wij op alle verhalen van jullie een aantal keer geschreven hebben (en elke keer alles weer weg was ) Hebben we op dit bericht gewacht. Wat is het mooi daar, en wat zien jullie er goed uit. wat zijn dat ontzettend mooie foto's zeg en natuurlijk leuke beestjes.
    ben al benieuwd naar jullie mooie mosaiekschalen. Zijn die om van te eten of als show om neer te zetten??
    Motina ziet er ook lekker uitgerust uit. Nu dan hopen we en wachten we op het volgende bericht van jullie en genieten in de verre mee .
    Tot morgen of zo :-0 ;-)

kusjes en knuffels voor jullie alle drie,
    Horst en Tina

• 15 Augustus 2011 - 18:56

Anneke:

Nog meer jaloers..... Prachtige foto's. Geweldig die apen en olifanten.
    Ritje olifant is duurder dan een volle tank bijna. Toch maar auto blijven rijden.... bij nader inzien. hahahaha... Jullie hebben denk ik nog een week nodig om alles te herbeleven. Tjongen jonge wat zien jullie veel. En bedankt dat wij mee mogen genieten. XXX Anneke