Veel blije kinderen en super mooi hotel - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Veel blije kinderen en super mooi hotel - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Veel blije kinderen en super mooi hotel

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

10 Augustus 2011 | Indonesië, Candidasa

Hey allemaal,

Hier in het hotel is geen computer aanwezig...het is een stressvrij hotel dus geen pc :)
Gelukkig wel wifi, maar op een iphonetje schiet het niet op om een lang verhaal te tikken...
Nouja ik ga mijn best doen :)

Het is hier nu 21.55 uur savonds...en we zitten relaxed op onze veranda...
Maargoed laat ik bij het begin beginnen...

Gisteren zijn we na het ontbijt naar een grote supermarkt in kuta gereden...daar hebben we veel, heel veel, inkopen gedaan...
We hebben 8 pakken melk, 4 pakken chocomelk, 8 pakken brood, 13 pakken noodles, 2 grote meloenen, 40 pakjes zeep, 2 grote trommels met koek, 3 potten pindakaas, 4 flessen siroop, 6 pakken sinaasappelsap, nouja en nog wat dingen...

Helaas hadden ze hier geen vers vlees en groenten. Tevens was de rijst op...
Dus we zijn terug gereden naar ons hotel. Daar hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar de Carrefour gereden. Hier hebben we snel wat groenten gekocht met 2 keer 20 kilo rijst en 10 hele kippen.
Snel alles in de auto geladen en hup naar het kinderweeshuis.

Daar aangekomen werden we hartelijk ontvangen. Ze hebben geholpen met uitladen en alles naar binnen te brengen. We hebben een rondleiding gekregen en hebben een deel van de kinderen ontmoet. De kleine kinderen waren er en de grotere waren op school nog.
Een klein jongetje liet ons de leeskamer zien. Hier krijgen de kinderen 1 keer per dag een uur "les".
Het jongetje liet ons een boek zien met allerlei dieren en noemde ze een voor een op.

Daarna kregen we de jongenskamer te zien. Het was een kleine ruimte van zo een 16m2 en er stonden 4 stapelbedden. De rondleider vroeg of we de baby wilden zien...er was 2maanden geleden een babytje binnengebracht. De ouders hebben het kindje afgestaan omdat het een meisje was!
De moeder komt eens per maand op bezoek om het kleintje te bekijken...raar hè?

Daarna liet hij ons de meisjeskamer zien, hier hetzelfde als bij de jongens. Klein en 4 stapelbedden. Elk kind heeft wel een eigen kastje zodat ze haar spullen kunnen opbergen.
Hierna let hij ons de wasruimte zien...elk kind moet zijn eigen was verzorgen. Daarnaast hebben ze een strikt schema elke dag. Zo krijgen ze leeslessen, schoonmaakrooster, creatieve lessen en veel meer...

Ze waren super super blij met onze donatie.
We vroegen nog wat ze het meeste nodig hadden, er zitten inmiddels 57 kinderen. Zo een 36 jongens en de rest meisjes. Er wordt hard gewerkt aan een extra slaapruimte voor de jongens, maar wat ze echt nodig hebben is gewoon voedsel en levensmiddelen. Ze hebben zelf ook een biologische tuin, dus ze kweken zelf ook groenten. Dat is mooi om te zien.
Nouja al met al waren ze dus super blij met onze donaties!!! God bless you!

Hierna zijn we teruggereden naar ons hotel in Tuban, daar hebben we onze tassen en koffers gepakt en zijn we op weggegaan naar Candidasa. Daar zitten we nu dus. En zoals ik al zei is dit een rust hotel dus hebben ze geen pc :)
Maargoed ik ben al eeneind op weg met ons verhaal :)

Nou, aangekomen in ons hotel...Sea Breeze... In een woord paradijs!!!
Het strand is niet zo mooi al phiphi in Thailand, maar het water is helder, het hotel is mooi aangelegd met mooie tuin en prachtig zwembad. Het is rustig, er zijn 5 huisjes...mooie kamers, heerlijke bedden, heerlijke douche, lekkere stoelen, mooie veranda, prachtig uitzicht op zee....daarnaast een minubar met zeer acceptabele prijzen, heerlijke massage van een uur op het strand, procederen van hotel, voor 10 euro! Dus echt relaxen!!!!! Foto's kan ik nu Helma's niet plaatsen, maar ik zal morgen kijken of er iets via mobiel lukt...

Anyway, vandaag zijn we met een bootje de zee op gegaan naar Blue Lagoon, een plek op zee waar je mooi kan snorkelen. Was erg mooi. Bij terugkomst zijn er voor ons hotel nog gaan snorkelen, was net zo mooi!!! Mooi koraal en leuke visjes :)
We hebben onderwater filmpjes gemaakt dus erg leuk om terug te zien...

Na het snorkelen gedoucht en een massage genomen...was heerlijk... In de wind en de geluiden van de zee...

Daarna hebben we een taxi gepakt naaf het centrum van Candidasa...lees hoofdweg...aan deze lange weg zijn verschillende restaurants en winkeltjes te vinden...
Hier hebben we wat gelopen en gegeten...daarna nov wT gelopen en terug naar het hotel gegaan...

Henk en ik zitten nu op veranda, het is hier nu 22.31 uur...ikben dus al ruim een half uur aan het tikken voor jullie :)

Nou morgen staat een dagtour op het programma...we hebben een auto afgehuurd en die laat ons allerlei tempels en markten zien...
Deze start om 9.00 uur en we zijn rond 16.00 uur weer terug...

Dit was het eigenlijk voor vandaag...sorry voor alle spelfouten, maar dat komt dan door de autocorrectie van de gsm...die maakt soms erg rare woorden van woorden...maargoed :)
En foto's komen zo snel als het kan...

Groetjes allemaaaaaaaaal

• 10 Augustus 2011 - 23:49

Nachtzuster:

Het gaat harstikke goed hoor met die oude i-phone van je!!! tot aps!!!

• 11 Augustus 2011 - 18:23

Horst & Tina:

Hallootje ,
    dit is de derde keer dat ik probeer je te schrijven. Super dat alles zo goed is gegaan bij het tehuis. Op de zaak hebben we nu ook een bus dus er zal nog wel wat komen voor jullie.
    We zin blij dat het jullie zo goed bevalt in bali. Balen hoor dat wij er niet ook zijn.:-( Nu laat je maar lekker verwennen en geniet het goede weer. Breng het maar mee naar huis . Hier ist het brbrbrrb koud.en nat!!!!! Ben benieuwd naar het volgende bericht.
    Kisses Horst & Tina

• 12 Augustus 2011 - 12:36

Annet:

hallloooo leuk hoor dat apsen! Xxxxx

• 14 Augustus 2011 - 06:15

Zondag Zuster:

halloooo! de rest van de reacties zijn niet te zien..3 is maximaal? of moet je je speciaal inloggen..