Kan het nog mooier? - Reisverslag uit Ko Yao Yai, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Kan het nog mooier? - Reisverslag uit Ko Yao Yai, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Kan het nog mooier?

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

17 Augustus 2024 | Thailand, Ko Yao Yai

Vandaag hebben we een boottocht gedaan. De bedoeling was om 4 eilanden te bezoeken maar onze kapitein heeft ons de beste en mooiste plekjes laten zien [e-1f917]

De kinderen wilden liever zwemmen dus Henk en ik hadden samen een dagje uit [e-1f970]

We hadden een privé-longtailboot. Due boten vind ik zo prachtig! Echt cultuur en karakter van Thailand [e-1f917]

De eerste stop, en ook mijn eerste locatie op wensenlijst, was Hong Island Lagoon. Door een smalle opening van rotsformaties vaar je een lagoon binnen...PRACHTIG met hoofdletters [e-1f60d]

De kapitein heeft wat foto's van ons gemaakt. Daarna zijn we doorgevaren naar Hong Bay Island. Daar hadden we twee uur om te verkennen. Het is een aardig eiland (rotsformatie) met viewpoint en een nature-trail.

Er is ook een restaurant, toiletten en snorkelgedeelte. Bij aankomst op het eiland betaal je een entree (300 bht pp)want je komt een national park binnen, het Thanboke Khoranee National Park.

We hebben besloten om als eerste te starten met de klim naar het viewpoint. Het is een stalen trap met tussendoor kleine platforms om even te rusten. 460 treden, redelijk stijl omhoog [e-1f605] klinkt weinig (vond ik zelf) maar het was afzien hoor [e-1f605]

Onderweg naar boven natuurlijk al prachtige uitzichten [e-1f970] eenmaal boven was het ook echt weer ge-wel-dig mooi. Ik weet dat ik in de herhaling val maar het is echt gewoon zo mooi hier [e-2764]️

Boven hadden we 360° graden uitzicht ..zo mooi!

Naar beneden ging een stuk sneller kan ik je vertellen [e-1f605]

Beneden gekomen zijn we de nature trail gaan lopen. Zo gaaf om langs die enorme rotsformaties te mogen lopen met prachtige jungle om je heen. Bomen die honderden jaren oud zijn, geweldig! We hebben zelf twee grote watervaranen gezien. Eentje bijna twee meter lang. Prachtig! Veel vlinders ook op het eiland.

Daarna was onze twee uur al voorbij haha en zijn we teruggelopen naar onze boot. Toen is hij doorgevaren naar Laolading Island. Ook dat iz een national park, Than Bok Lohrani National Park. Daar konden we genieten van de lunch en snorkelen. Hij had Fried Rice voor ons besteld...was enorm lekker! Daarna zijn we gaan snorkelen. Zooooveel prachtige vissen...maar ze waren best opdringerig [e-1f605] ze dachten dat we eten bij hadden. Eentje heeft mij in mijn been gebeten, die eikelvis...tot bloedens toe [e-1f605] sukkelvis haha

Wel ook weer een prachtige locatie.

Daarna is hij naar een plek op zee gevaren waar niemand was. Dat was prachtig snorkelen. Heel veel kleurrijk koraal en een diversiteit aan vissen, planten etc. Een hoop zee-egels ook. Dit was echt zo een mooie plek. Wel ook een beetje spannend want het was best diep dus er konden ook makkelijk andere, lees grotere vissoorten, gezellig komen kijken...[e-1f605]

Daar hebben we best een tijdje gesnorkeld [e-1f917]

Daarna vertelde onze kapitein dat hij ons naar monkey island wilde brengen. Eenmaal in de buurt zagen we de aapjes als rondhuppelen [e-1f917]

Het was eb aan het worden dus we konden niet aan land komen. Echter maakte dat schijnbaar niks uit want de kapitein gooide wat eten in het water en deze apen kwamen aangezwommen en klommen op onze boot!!! Er kwamen twee apen, met jonkies op hun rug, onderwater!

We hadden in de ochtend zelf ook crackers meegenomen voor onderweg maar die kwamen nu heeeel goed van pas voor onze apen want ze hadden honger! Wat een geweldige ervaring dit weer [e-1f970][e-1f412]

Toen we terug waren bij ons resort ben ik met Jaslene nog gaan zwemmen. Ze had een flinke wensenlijst aan spelletjes, milkshake drinken etc...was gezellig zo samen [e-1f970]

Ohja ook npg een duizendpoot gezien en een lizzard die omhoog klimt in een boom [e-1f917]

Nu lekker relaxen [e-2764]️ morgen weer een nieuwe dag [e-1f970]

• 26 Augustus 2024 - 22:08

Sanne:

Wat een mooie bomen, mooie rotsen en mooi helder water [e-1f970][e-1f970][e-1f970]!

Ik wist niet dat apen dat deden... zwemmen [e-1f602][e-1f412][e-1f435]