Laatste dagje Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Laatste dagje Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Ao Nang

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

23 Augustus 2024 | Thailand, Ao Nang

Gisteren hadden we onze laatste dag in Ao Nang voordat we terug naar Bangkok zouden vliegen.

Jayden wilde heel graag tempels bezoeken dus hadden we besloten dat ik met Jayden naar de Tiger Cave zou gaan en Henk met Jaslene in de ochtend zou zwemmen en ik in de middag.

Na het ontbijt heb ik een scooter gehuurd om samen naar de Tiger Cave te gaan. Met een scooter ben je vrijer dan wanneer je een tuktuk of taxi neemt en tevens kost het veel minder. Een scooter huren kost ongeveer 5 euro per dag. Jayden vond het begin wel even spannend maar als snel zei hij dat het superleuk was [e-1f60a] gelukkig!

Aangekomen bij de Tiger Cave werden we "onthaald" door zo een 30 schoolkinderen [e-1f605] in koor werden we begroet "Sawadeeeee". Toen vroeg de juf waar we vandaan kwamen en hoorden we in koor "Holland, welkome to Thailand' de [e-1f60d] daarna werden we uitgebreid uitgezwaaid. We zijn verder gelopen om naar boven te lopen...1260 treden....via stijlen trappen.

Ik dacht dat de klim naar het viewpoint op de eilanden moeilijk was....maar dit....jeetje...hetcware zo een stijlen trappen!

Na ongeveer 250/300 treden werd ik niet zo lekker. Het was te warm ook. In het achterhoofd dat we pas 1/5e deel gehad hadden besloten we terug naar beneden te lopen [e-1f605] wel jammer want had het graag aan Jayden de tempel boven op de hoge berg laten zien ook maarja dat was niet anders. Beneden hebben eerst wat gegeten en gedronken. Daarna zagen we een andere tempel daar, dat bleek de Tiger Cave te zijn, waar de tempel naar vernoemd is. Een beeld van een tijger in een grot. Op de foto kun je lezen waarom deze tempel zo heet [e-1f60a]

Daarna zijn we op de scooter verder gereden. Genietend van de prachtige hoge rotsformaties, door een dorpje gereden, fruitmarkt bezocht, supermarkt (geluncht met cola en Ferrero [e-1f923]) en daarna terug naar huis. Onderweg naar huis kwamen we eerst een beeldenwinkel tegen. Daar hebben we een mooi boedha beeld gekocht. Even verder reden we langs de grote Chinese tempel. Die wilden we wel even van dichtbij bekijken [e-1f60a] Het was ook een grote boedha via hoge trappen (260 treden haha) dus hebben we deze gedaan. Ook erg mooi. Na elke 25 treden was er een plateau met andere beelden uit diverse godsdiensten. Daarna naar hotel haha.

Jaslene wilde graag nog de monkey trail lopen. Dat is een houten brug gebouwd bij Ao Nang om dit strand bij vloed te verbinden met een ander strand...en daar zijn aapjes [e-1f917]

Tijdens deze wandeling hebben we ook een grote vleermuis in de boom zien hangen [e-1f60d]

Eenmaal beneden op het strand waren Jayden en Jaslene een locale bewoner aan het helpen krabben te vangen [e-1f62c][e-1f648]

Ondertussen heeft een aap mijn smoothie beker gepakt en is er van gaan smullen [e-1f923] hij was al bijna leeg gelukkig.

Teruggekomen was het zwembad al gesloten. Echter had ik Jaslene beloofd om ook nog sanen met haar te gaan zwemmen...we zijn stiekem met kleding en al in het zwembad gesprongen [e-1f605][e-1f923] dat vond ze geweldig....oooo mama zei ze hahaha. Geduoucht en ff gerelaxed op de kamer.

In de avond zijn we wat gaan eten in de winkelstraat. Daar zagen we vele dragqueens. Prachtig gekleed in mooie jurken en hoofddeksels. Knap hoe zij op hoge plateauhakken kunnen lopen [e-1f60a] ik doe het ze niet na [e-1f923]

Ondertussen heb ik nog even een aandenken van deze reis laten zetten bij dream.tattoo.aonang [e-1f60d]

Om 12 uur snachts hebben we Jayden gefeliciteerd want hij is jarig en alweer 11 jaar geworden op deze mooie reis.

Donderdagochtend zijn we naar Bangkok gevlogen. Daarover meer in het volgende bericht [e-1f60a]

• 23 Augustus 2024 - 08:50

Ralph:

Hiep Hiep Hoera.

Gefeliciteerd met Jayden.

• 26 Augustus 2024 - 21:49

Sanne:

Oh Pamela wat gezellig allemaal [e-1f603]! Ik ben ook super benieuwd naar je tattoo [e-1f601][e-1f44d]! [e-1f970][e-1f48b]