In Chiang Mai aangekomen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu In Chiang Mai aangekomen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

In Chiang Mai aangekomen

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

14 Maart 2007 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Nou zoals jullie eergisteren hebben kunnen lezen hadden we in de namiddag ineens besloten om Sukhothai achter ons te laten...

We zijn snel op zoek geweest naar een taxi die ons naar het treinstation in Pitsanoluk wilde rijden...om 23.30 snachts LOL
Er rijden in Sukhothai geen taxi's...wel tuktuks maarja die rijden geen uur over de snelweg :-)
De eigenaar van onze guesthouse wilde ons wel brengen voor 1200 bht..dat is erg veel...de bus rijdt voor 45 bht en een taxi die ons heen bracht vroeg 600...
Dus wij een beetje verder zoeken...
In een straat stond een soort van pick up truck die mensen meeneemt, met hem hebben we afgesproken dat hij ons om 23.30 bij onze guesthouse ophaalt en dan voor 800 bht er naar toebrengt...
En hij stond er..om 23.15 al...heel goed dus...
Hij heeft ons gebracht en we hebben hem 1000 bht gegeven...
De reis was best spannend...zo door het donker wel lekker relaxed languit op een bankje...
Er zijn bijna geen straatverlichting omdat ze daar bezig waren aan de weg...
Het was niet echt druk..je zag soms wat auto's en brommertjes...

Eenmaal aangekomen op het station hadden ze gelukkig nog 2 eersteklas slaapplaatsen..
Bij eerste klas heb je een soort van eigen cabine die je kan afsuiten..
2e klas is een lange coupe met links en rechts boven en beneden bedden...
De rest zijn zit-slaap-plaatsen lol

Anyway, wij kaartjes gekocht...de trein zou om 1.34 vertrekken...
Van Bangkok naar Ayutthaya had de trein 10 min vertraging...
Van Ayutthaya naar Pitsanoluk had hij 20 minuten vertraging...
Ik zei al tegen henk "nou dan zal deze wel 30 min vertraging hebben" en ja hoor hij had 30 minuten vertraging...
We waren gelukkig niet de enige op het station...veel andere touristen en ook veel bewakingmensjes...
We werden allemaal goed geinformeerd zodra er iets omgeroepen werd...

Eindelijk daar kwam onze trein...
Er liep een perron-mannetje met ons mee...
Hij liet zien welke coupe we in moesten stappen...
Iedereen stapte in...behalve wij, want onze deur kon niet open...ons mannetje was aan het slapen LOL
Dus dat perronmannetje op de ramen slaan...niemand antwoordde...
Hij ook allemaal van die ronde bewegingen maken met zijn zaklamp en fluiten zodat de trein niet zou vertrekken...
Op een gegeven moment ging de trein rijden...hij weer meer rondjes draaien met zijn zaklamp en meer fluiten...
De trein stopte weer LOL

Toen kwam er van een andere coupe een mannetje die ons er in liet...door die coupe lopen naar onze eigen coupe...
Daar kwam er meteen iemand die onze bedden opmaakte...
Wij meteen lekker liggen...
Proberen te slapen...
We hebben niet veel van de treinreis meegekregen want we sliepen...plus het was donker buiten...2.00 uur snachts vertrokken we uiteindelijk...

Sochtend wakker worden...lekker beetje naar buiten kijken...beetje filmen...beetje genieten...zie ik henk ineens van boven naar beneden hangen...hij zat al 10 minuten te kijken hahaha...ik had hem helemaal niet gezien lol

Rond 8.30 kwam er een mannetje die onze bedden weer inklapte en het "vuile" beddengoed weer meenam....

Toen kwam er een vrouwtje met American Breakfast....
Wij gegeten en gedronken...
Ik werd daarna mega misselijk...
We zouden om 9.30 in Chiang Mai aankomen...en dat lukte ook...hij had snachts veel tijd ingehaald..aangezien we bijna 40 minuten later vertrokken...

In Chiang Mai aangekomen hebben we een TukTuk gepakt naar ThailandTreks...dit adres hadden we gekregen van 333travel in ons hotel in Bangkok...
Via hun hebben we een hotel nu...
Goede ruime kamer, tv, airo, douche en het hotel heeft een zwembad ook...lekker...

Aangekomen in ons hotel werd ik nog misselijker...
2 keer overgegeven savonds...We hebben allebei de hele dag geslapen en ins ons hotel verbracht...
Henk is wel nog even de stad ingelopen op zoek naar een bank om wat geld om te wissellen...
Hij had nog wat eten en drinken ook meegenomen...

Sochtends zijn we wakker geworden...
Gedouched, bijna twee keer flauw gevallen lol, scheelde echt een haartje lol...
Daarna ontbeten en nu zitten we even achter de pc...
Vandaag nog rustig aan doen waarschijnlijk...en maar even zien hoe het verder gaat...

Dat was dus de reden dat we gisteren niets geschreven hebben...

Leuk om al de reacties van jullie te lezen :-) :-) :-)

Groetjes allemaal...
Veel liefs, Pamela en Henk

• 14 Maart 2007 - 06:01

Horst & Tina :

Hallo jullie twee,
    Ben blij wer wat te horen . valt meteen op als je een dag niets schrijft.Maar een dagje rust heb je ook wel verdient. Als ik het goed gelezen heb zijn jullie met de nachttrein gereden en hebben dus toch een deel ven de nacht kunnen slapen.(misschien een beetje te kort en was je daarom misselijk en slapjes)wij zijn al heel benieuwd op de diverse berichten vanuit daar . ga nu stoppen moet ontbijd maken voor ons het is nog zeer vroeg . Kusjes Horst & Tina

• 14 Maart 2007 - 07:26

Anneke:

Heel veel beterschap gewenst. Love You XXX

• 14 Maart 2007 - 09:26

Joan:

Jullie komen toch niet met z'n drietjes terug ? mmm, 's ochtends misselijk ? Nou even chillen in zo'n luxe hotel zal wel helpen. Veel plezier,
    Joan

• 15 Maart 2007 - 07:34

Lieze:

hi pamela en henk (ook al ken ik je niet)
    Vandaag even helemaal bijgelezen met jullie reis.
    oh, wat klinkt dat allemaal heerlijk. Ik zou zo mijn rugzak willen pakken en er ook een paar maanden vandoor gaan. Wie weet wanneer ik stop met werken...
    wb de misselijkheid sluit ik me aan bij Joan...
    Misschien is Thais eten beter dan Amerikaans.
    Had je spul meegenomen voor maagdarminfecties, dehydratie etc?

Uit mijn eigen raam (gewoon saai nederland dus) kijk ik op de zijkant van andere huizen en hoog aan de muur hangt een prefab vogelnestje. Ik zag vogels voor het nest heen en weer fladderen en zei: oh wat schattig, kom eens kijken, ze maken een nestje. Zegt mijn man: dat zijn spreeuwen en veel te groot voor het gat, volgens mij eten ze de baby vogeltjes op.
    Nou, weg lekker begin van de dag, weg schattige natuur, weg gedroom over Thailand. Het harde leven dient zich aan.

ok Pamela en Henk
    Geniet ze en veel sterkte met die buik van je.
    liefs lieze

• 15 Maart 2007 - 09:50

Linda:

Leuk om weer wat van jullie te horen. Hoop dat je weer opgeknapt bent. Ik ben benieuwd naar jullie volgende berichtje.