Onze laatste dag in Koh Phan Ngan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Onze laatste dag in Koh Phan Ngan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Onze laatste dag in Koh Phan Ngan

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

05 April 2007 | Thailand, Bangkok

Hi everybody

Henk is aan het tikken dus zal het niet zo spannend zijn als pamela schrijft.

Gisteravond na het dineren zijn we ff gaan internetten en wat spullen gekocht.
Ook wat vuurwerk, je mag hier op de strand vuurwerk afsteken tot 23.00 uur.

Wij wat leuke pijlen en wat siervuurwerk gekocht. Ik dach het is toch Pams verjaardag dus wat vuurwerk om het af te sluiten zou leuk zijn.

Wij naar het strand en een veilige plek zoeken om wat af te steken.
Straks komt er een per ongeluk op het resort en breekt er brand uit.
Dus wij een lege stuk strand gekozen tussen de resort en een klein soort vissers huisjes.
We hadden ongeveer 50/75 meter leeg strand.
We hadden ook 3 zware mortier pijlen gekocht.
Wij de eerste aansteken en snel dekking zoeken, die ging prachtig de lucht in en een harde knal met veel sier show.
Je kon de echo echt goed horen omdat we er veel bergen en heuvels hier zijn.

Wij enthousiast de tweede aansteken en en dekking zoeken.

Trouwens op deze strand hebben ze ook honden net als op Phi Phi.

Tot onze verbazing rent een van de honden naar de aangestoken pijl en laat die omvallen.

Ohhh god we zijn vandaag pineut, want welke kant gaat die op!!!
Pamela die duikt de grond in als een struisvogel.
Ik ren van de pijl en hond weg, de pijl gaat af maar vliegt gelukkig de andere kant op richting de vissershuizen die tussen de kokosbomen ligt.

Het knalt en met veel sierwerk, net als een scene uit een oorlog film.

Wij houden onze hart vast dat er geen brand of zo'n klein vissershuisje de lucht is gevlogen.
pphhhhhhhh wij hebben geluk gehad de meeste mensen daar lagen al in bed dus er was niemand buiten, ze werden wel wakker van de knal.

Wij snel ernaar toe lopen om te kijken of alles goed was.
Gelukkig was dat ook zo, wij ff uitgelegd dat die stomme hond de pijl omver gooide.

Ik denk dat die mensen geen engels spreken of verstonden, ze werden alleen wakker van de knal.

Alles goed wij meteen vandoor alles vuurwerk ingepakt, de hond verrot uitgescholden en snel naar bed.

Het was ff spannend, het had echt verkeerd af kunnen lopen.
Ik heb de volgende dag het overgebleven vuurwerk aan een van de resort jonge gegeven.
Die heeft s'avonds wat afgestoken toen wij aan het eten waren, was wel cool om te zien.

We zijn vandaag met de scooter naar een stad geweest ff wat eten, wat winkelen en wat van de omgeving bekijken.
Daarna lekker gezwommen en ook met een kayak de zee op geweest.

Was best wel een beetje eng, je vraagt je toch af wat er allemaal daar beneden zwemt.
We hadden maar voor 1 uurtje gehuurd dus snel weer terug op het droge.

Het water is heel helder dus je kan zo een paar meter naar beneden kijken. Hoe verder je de zee opgaat hoe donkerder het water wordt dus dieper en dan wordt het wel een beetje eng.

lekker gegeten en wat van onze vuurwerk zien afgaan.

Het was wel leuk.

We gaan morgen terug naar Ko Samui.
Daar blijven we 4 dagen, ff kijken wat we daar meemaken.

Okay that's it.

Groetjes henk en pamela

• 05 April 2007 - 17:06

Horst & Tina :

hallootje ,
    Heb je je verjaardag goed overleefd dus :-) ( Wij ook :-):-)) .Zo zie je maar weer dat vuurwerk gevaarlijk is. Gelukkig is alles goed afgelopen.;-) ben al weer benieuwd naar de volgende foto's. Mijn god wat is het daar mooi. Kunt je vast wel voorstellen dat ik ook mijn verjaardag daar wil vieren. He Henk heb je voor mij ook zoiets leuks georganiseerd voor maandag?????;-);-) Zou ik best wel leuk vinden.Wahawhaha :p
    Hoop dat jullie een goede reis hebben morgen en weer een super mooie cottage krijgen met een uitzicht waar wij alleen maar van dromen.Nu dan maar weer tot morgen. Kusjes Horst en Tina.
    Ps Pam ... Horst vind je sportbroek heel mooi!!!!!!! ;-) ;-) ;-) LOLLOLOL

• 05 April 2007 - 18:01

Wim&Sjan:

Spannende verhalen allemaal. Is die James"Henkie"Bond film ook al te koop op Thailand Island??? :-) :-)
    Veel liefs van Wim&Sjan xxxxxx

• 05 April 2007 - 18:33

Anneke:

Oh heerlijk ik heb morgen 1 dagje vrij. Sommige mensen zijn daar al blij mee!!!!! Grrrrrrrr............. Nou veel plezier het zijn weer prachtige foto's. Verder is alles oké hier. Veel liefs, Anneke E N V O O R I E D E R E E N F I J N E P A A S D A G E N......

• 06 April 2007 - 08:05

Joan:

Ik ben echt jaloers !! Huiswerkopdracht is jezelf tekenen als dier, nou je kunt al wat bedenken. Dolfijn ofzo, of als kat, lekker luieren en genieten in de zon ! Makkie. Henk schrijft trouwens ook erg leuk. Nog veel plezier. liefs,Joan

• 06 April 2007 - 20:15

Hennie:

Hoi Pam wat maken jullie veel mee,en wat een mooie foto's. Volgens mij kan je hier alleen maar van dromen.Jullie niet in ieder geval,jullie beleven het echt.Pam nog van harte gefeliciteerd met jou verjaardag. Henk en Pam een hele fijne paasdagen.Gtroetjes Hennie en Fam.