waaaauuuuwwwww!!!!!!! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu waaaauuuuwwwww!!!!!!! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

waaaauuuuwwwww!!!!!!!

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

09 Maart 2007 | Thailand, Ayutthaya

Sawadee allemaal :-)

Vandaag wa het de bedoeling dat we om half 6 op zouden staan...
Henk was al om 3 uur wakker!!!
En ik om een uur of 4...
Toen zijn we maar alvast onze bagage gaan inpakken en douchen...
Om 6 uur lekker ontbeten en daarna hup in de taxi om naar het treinstation te gaan...

We dachten dat het een beetje moeilijk zou gaan worden om een ticket te bestellen, maar het was binnen 2 minuten gebeurd...gelukkig!!!!

We hadden nog wat tijd om wat fris te kopen en ff te relaxen op het station..

Ineens hoorde je vanuit alle luidsprekers het volkslied...iedereen gaat staan en is stil...en dat gebeurd elk uur!!!

Onze trein zou om 8.30 vertrekken...
Hij vertrok 10 minuutjes later...valt mee...hij viel in ieder geval niet uit!!! :-):-):-)

We hadden tweede klas omdat dat alleen te verkrijgen was in deze rit...
Maar het was megagoed...
De stoelen konden lekker naar achteren...
Airconditioning...iedere coupe had een eigen serviceman/vrouw...gratis drinken en iets te eten...megagoed allemaal...
De rit duurde ongeveer een uur en een kwartier en kostte 315 bht pp...das ong 7,50 euro...kei goedkoop dus...

De reis was heel erg mooi...langs rijstvelden, mooie natuur, stad...er is wel een groot verschil te zien..het ene moment zie je houten huisjes die gebouwd zijn op palen en er echt armzalig uitzien en een meter verder zie je mooie grote stenen huizen...echt raar...of je bent "arm" of je bent "rijk"...het lijkt alsof er niets tussenin zit...

Anyway maar we zijn dus goed aangekomen in Ayutthaya...
We hebben een soort van tuk-tuk-vrachtwagentje geregeld op het station en die bracht ons naar onze guesthouse...
Daar aangekomen..schoenen uit...hotelkamer uitgelegd...

Bij aankomst reden we door een straat en die zat dus om de hoek van onze guesthouse...Soi 1 heet die..dat is dus ook een soort van backpackers straat...leuk, druk, maar gelukkig minder druk dan Khao Sok in Bangkok...dat was anders druk...

We zijn naar die straat gelopen...en hebben daar weer een soort van tuk-tuk-vrachtwagentje geregeld...

Ik had in de Lonely Planet al gelezen dat er een olifantenkamp was in Ayutthaya...:-) :-) :-) :-) :-) :-)

Ze snapten niet zo goed waar we naartoe wilden en ineens stonden er 5 van die mannetjes om ons heen met allemaal een verschillende kaart om te kijken of er op stond wat ik bedoelde...

En bij eentje stond er op die plek een olifant getekend...yes!!! :-)
Hij wist waar we naartoe moesten en voor 50 bht wilde hij ons wel brengen..okay :-)

Toen we aankwamen zag ik mensen op olifanten rijden in zo een bakje...ohnee dacht ik...ik dacht dat het iets heel anders was...maarja een stukie verder was ook het Ayutthaya Historical Park...dus niks aan de hand...
Wij uitgestapt...er waren wel 30 olifanten!!! Allemaal een mooi rood kleedje aan en op hun hoofd ook iets roods...prachtig!!! En van die mooie olifanten!!!
Er werd meteen gevraagt of we een ritje wilden maken...no thank you zei ik...ik vind het zo zielig om in een bakje te zitten...dat is echt niet fijn voor ze...maar okay...er stond nog een bord met wat thaise tekst erop, maarja dat konden we niet lezen...
Daarna zijn we maar doorgelopen naar het park...we hebben veel beelden en tempels gezien...

Het is hier ook veeeel heter als in Bangkok...fellere zon ofzo...warmer...
We hebben wat gezeten en gegeten en zijn toen terug gelopen richting de olifanten...daar was ook onze opstapplaats voor de soort-van-tuk-tuk-dingen...

Henk voelde zich een beetje slap en is naar de wc gegaan...
Ik ging nog even bij de olifanten rondhangen..ze deden wat kunstjes, kregen te eten, werden natgespoten met koud water, deden wat dansjes, met een hoepel draaien...en wat ik ineens zag is dat je voor 20 bht een bakje baby-bananen kon kopen om ze te voeren!!! wwaaaaaa gaaf!!!
Dus heb ik zo een bakje gekocht en heb ik gewacht tot henk terug was zodat we elkaar konden fotograferen...dat was gaaf!!!!

Toen ineens zag ik mensen op de foto gaan...
Voor 50 bht mocht je op de knie van de olifant zitten en foto's laten maken...waauuwww dat dus eerst gedaan...wat zijn ze zacht!!! en die slurf hahaha zo lief...henk wilde niet op de foto maar ik wel...het was zoooo gaaf...foto's zal ik zo zeker plaatsen!!!

Daar stond ik dus nog met mijn bakje bananen...ineens een hel rij van mensen die op de foto wilden...
Schijnbaar stond er dus op dat Thaise bord dat je voor 50 bht op de foto mocht...LOL
We zijn toen naar de wat grotere olifanten gelopen en hebben hun de bananen gevoerd...
Toen was het bakje leeg...maar verassing :-) ...onderin zaten nog 2 zakjes pinda's...waaaa die leg je dus op je hand en als je hem plat houd dan slurpt de olifant ze uit je hand...oohhhh het was zooo gaaf!!!!!!!!!!

Mijn droompje is al uitgekomen...ze zijn zooooo lief.... :-) :-) :-)
Ik kan niet wachten totdat we naar de 3daagse mahout training gaan...echt gaaf!!!

Daarna zijn we met de tuktuk naar onze guesthouse terug gegaan...henk ligt nu op bed een beetje uit te rusten en te slapen..
Waarschijnlijk hebben we de laatste paar dagen weinig vitaminen op en te weinig gedronken...dus heb net ff op de markt wat fruit gehaald...komt allemaal goed...

We weten nog niet hoe lang we hier blijven...we zouden 3 dagen blijven maar we hebben hier al veel gezien vandaag...we willen wel nog graag 2 andere tempels zien...maar even kijken wat we doen...

De groetjes allemaal...en schrijf eens hoe het met jullie gaat :-)

Ik heb sinds gisteren elke keer een raar toetsenbord...gisteren deed de spatie het slecht dat zullen jullie wel gemerkt hebben hahahaha....

Nu ga ik snel wat foto's plaatsen en dan weer naar henkie...

Veel liefs allemaal uit Ayutthaya
xxxxx Pamela en Henk

  • 09 Maart 2007 - 09:59

    Lien, Sandjai En Adi:

    Hallo Pam en Henk,

    Klinkt allemaal echt gaaf.
    Veel plezier en een fijne vakantie.

    Groetjes

  • 09 Maart 2007 - 10:37

    Horst & Tina:

    Wauwwwwwwww terug.
    Wat is het mooi daar. En dan die olifanten dat is het helemaal !!! Heb je DOMBO al gevonden?? :-)
    Wij hier in Germany hebben het niet zo lekker warm als jullie daar. :-( Maar ons gaat het wel goed en we denken veel aan jullie. We eten zelfs Thailändisch.
    Heerlijk ,wou dat we er ook bij konden zijn. Met de foto's hebben we het gevoel dat we er een beetje bij zijn . Hoe verdragen jullie het eten daar? Is het niet te scherp voor jullie?? Wij hopen dat jullie oponthoud in Ayutthaya wat geweldigs wordt. En ja mutti zegt regelmatig je vitamientjes nemen en veeeelll drinken in die warmte .:-) ( Mutties raadgever had je mee moeten nemen :-) ) haha nou ik ga er weer mee stoppen en ben vol verwachting op het volgende verslag.(alsof het sinterklaas is ) haha
    Kusjes en knuffels van Horst & Tina ( Ps Pam alles wat met Gai geschreven word in een gerecht is kip!!! moo is varken en pla is vis.) doeiiiiii

  • 09 Maart 2007 - 13:00

    Wim&Sjan:

    Wat mooi allemaal. Hier gaat alles zijn gangetje. Morgen naar Tim,s feestje :-)).Het regent al de hele week dus dat is balen.
    Maar het weekend zou het warmer worden, mischien wel 14 hele graden. Ik wil wel met jullie ruilen hoor.
    En denk eraan, minstens twee liter water per dag drinken, en eventueel als het heel erg heet is iets van zouttabletten.
    Veel liefs van Wim&Sjan

  • 09 Maart 2007 - 18:19

    Je Broertje:

    WOW
    dit is gewoon je droom die uitgekomen is!!!!

  • 09 Maart 2007 - 19:55

    Anneke:

    Hallo Pam en Henk, alles is hier goed. Fijn koud en regenachtig weer, maar morgen 15 gr. vinden wij al heerlijk. Heel de dag naar de academie geweest. Lekker vermoeiend maar wel heerlijk om te doen. Morgen halen we Tarzan op. Annette en ik hebben vrij weekend. Heeeeeeeeeeeerlijk dus. Tim is jarig vandaag even ter info. Oma is in Rotterdam. En voor de rest geen nieuws. Ik vind het heerlijk om jullie reis zo te volgen. Kei bedankt hiervoor. Veel liefs en veel plezier. Ik moet vaak aan jullie denken. Gaaf hoor die olifanten. Nou veel liefs XXX Anneke en Annette

  • 09 Maart 2007 - 19:58

    Anneke:

    Karl-Peter het gaat je goed. Veel liefs, Anneke en Annette

  • 10 Maart 2007 - 09:41

    Ralph:

    Ik waan mezelf ook een beetje op vakantie als ik dit allemaal lees en die geschoten plaatjes bekijk. Krijg zin om meteen naar de resibureau te rennen.

    Is Bangkok hoe jullie het verwacht hadden? Ben benieuwd.. Ik had nooit zulke mooie grote gebouwen en autos verwacht. Een voor een electronicajunkie als ik was het ook een ware heaven.

    Ik kijk uit naar de rest van jullie reisverslag.

    Ralph

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Pamela en Henk

Follow Your Dreamzzz

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 31174

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 21 December 2014

Christmas in New York

05 Augustus 2011 - 21 Augustus 2011

Beautiful Bali (2011)

27 Maart 2011 - 06 April 2011

Kleurrijk Marokko (2011)

06 Maart 2007 - 13 April 2007

Thailand (2007)

Landen bezocht: