Eindelijk ff wat tempels van chang mai bekeken. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Eindelijk ff wat tempels van chang mai bekeken. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Eindelijk ff wat tempels van chang mai bekeken.

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

16 Maart 2007 | Thailand, Chiang Mai

We zijn vandaag vroeg opgestaan rond een uur of 7:30.

We hebben lekker ontbeten, dit keer was het rustig geen japanners ofzo.

Met een taxi zijn we naar Doi Suthep geweest. Het is een van de mooiste tempels van chang mai het ligt op een top van een berg. Het was een hele rit met de auto de berg op komen met al die kronkelingen. Pamela begon zich weer een beetje wagenziek te voelen.

Eenmaal daar aangekomen eerste wat Pamela zag was een OLIFANT en ja hoor daar gaat ze weer, meteen helemaal weg van die olifant.
Maar goed dat we eentje tegen kwamen want mevrouw wou naar een olifanten kamp gaan waar je ze alleen kan zien en wat voeren, maar die lag helemaal aan de andere kant van Chang Mai.
Dus ik ben blij dat we er eentje tegen kwamen bij de tempel.

Een hele klim van 306 treden naar boven kwamen we uiteindelijk bij de tempel met heel veel boedha's van verschillende kleuren en afmetingen(zie foto's) in het midden van de tempel heb je een soort van pyramide tempel van goud en koper.
Dus overal zag je heel veel bling bling maar wel mooi.
Er liepen monniken rond en je kon geld doneren, je kon ook een zegen van zo'n monnik meemaken, wat mij toch niet zal helpen!hahahahahahaha

Het was heel mooi en vanaf de berg zou je ook Chang Mai kunnen zien, maar door bosbranden em smog zagen we niks van Chang Mai, wel wat andere bergen en wouden.

Zoals bij alle tempels hadden ze mooie spullen te koop, maar niks gekocht.
Pamela ff snel wat eten ze voelde zich wat zwakjes.

Okay eenmaal weer beneden ging pamela weer naar de olifant, ze kocht wat watermeloen voor de olifant, pamela weer helmaal blij.

We zijn naar de handicraft village gegaan, zo'n houtbewerkingsbedrijf. Ze hebben zulke mooie beelden van hout, maar ook andere spullen van tafel tot olifanten. Hele mooie spullen maar ontzettend duur. We hebben maar wat rondgekeken en weer naar de hotel teruggegaan, pamela voelde zich niet lekker.
Al die bochten van de berg was haar een beetje teveel geworden.
Dus toch maar terug naar de hotel ff snel wat Italiaans gegeten was heerlijk!!!

We zijn ff naar een drugstore gegaan kijken of ze drop verkopen, maar ze kennen dat hier niet, Ze raden pamela aan om bij het eten wat bier te drinken dat schijnt ook je bloeddruk op te krikken. Pamela moet ff kijken of ze bier wil drinken of bij het eten wat extra zout erbij doen.

Pamela had de dag ervoor iets gaafs gezien op de Night Bazaar, iets met tekeningen maken met carbon poeder, dus we hebben pencelen en carbon poeder gekocht met andere woorden ik kan straks andere vloerkleed komen. hahaahahahahahaha

Okay voor de rest gaat het we gaan straks weer naar de Bazaar. Kijken of pamela nog iets wil intikken anders tot schrijfs en geniet maar van de foto's. Henkieee

------------------------------------------

Hallo allemaal,

Hier even een berichtje van mij...
Ik had geen zin om te tikken dus dit keer heeft henkie geschreven...
Ook leuk eindelijk!!! hahahaha

Allemaal bedankt voor de foto ruimte...kei leuk!!!

We gaan nu even eten en daarna gezelig op de Night Bazaar lopen...leuk leuk leuk....

Nou doeidoei allemaal
veel liefs xxxxx pamela

• 16 Maart 2007 - 12:28

Annet:

Ha!
    nu ben ik eens de eerste die reageerd op je nieuwste rapportage:)
    gaaaaf man, dat komt omdat ik vrij ben en wel 6 x per uur kijk of er wat nieuws is:):) ik vind het nog steeds geweldig xxxxxxxxxxxx je allerliefste tante:(

• 16 Maart 2007 - 13:25

Wim&Sjan:

Nou Henk, jij kunt ook leuk schrijven. Het is echt waanzinnig mooi allemaal.
    Henk, als je nu al klaagt over jullie tapijt hoe moet dat dan straks met die olifant op het balkon???? :-) :-).
    veel liefs en xxxxxxx

• 16 Maart 2007 - 13:31

Horst & Tina :

He mijn twee liefjes,
    Alles nog niet zo okay??Tja Pam dan maar bier :-) .
    Nee hoor je kunt misschien beter ginseng kopen dat is net zo vies maar werkt sneller.Of druivensuiker als je dat kunt krijgen.Dat is lekker en laat de bloeddruk direkt in de hoogte schieten. (mars)Pam nog een kleine tip als je niets anders kunt vinden Vraag bij het eten wat Nam Pla, dat is een vissaus die een beetje zoutig is en die je kunt vergelijken met sojasaus. Smaakt in ieder geval ook lekker. Verder is het bijzonder mooi die foto's. En de olifanten hebben het je echt aangedaan.En voor jou Henk PAS OP WANT PAMELA ZIET ALTIJD WAT GAAFS!!!!!Voor je hwt weet heb je nog een paar koffers nodig voor de terugreis.(LOL):-). Als ik het goed heb begrepen willen jullie wat per post sturen?? Hoe lang duurt dat dan?? Ik weet van de buren vanuit de philipinnen duurt het 9 weken . Is ook leuk dan komt er een pakettje als je weer thuis bent. überraschung:-). Wat is jullie volgende station?En Bitte vraag toch eens iemand om een foto van jullie samen te maken voor mutti Bitte :-) . Danke Hier gaat alles zo zijn gangetje en er is niets nieuws. Saai he ? Wel wat anders als bij jullie. Die belevenissen van jullie vertel ik ook Martin Pam . Van hem een heel speciale groet en je moet maar de olifant op zijn slurf een kus van hem geven. (hahaah)
    Nou dat was het weer ga verder in de tuin werken . Heel veel liefs en kusjes Mam en Horst.

• 16 Maart 2007 - 21:16

Anneke:

oh wat een prachtige boedha, doe die maar 2 voor mij(Op de eerste foto) en oh dat olifantje, doe die mij ook maar. Geintje. Volgende keer ga ik mee, oke? Hier alles goed, het goede nieuws is dat het gaat sneeuwen in het weekend. Het slechte nieuws is: dat die er niet is. Gisteren kei gezellige avond gehad met Peter en Aaltje. Zijn uit eten geweest en getriviant. Vandaag heel de dag geschilderd weer en morgen weer werken en zondag naar Zuthpen voor de ledendag van de tekentherapeuten. Pam je hoort wel wat ik weer geleerd heb. En Henk jij ook natuurlijk.. Nou Pam,
    veel sterkte met je gezondheid. Veel liefs, Anneke

• 21 Maart 2007 - 20:26

Nico Palar:

Tina heeft me attent gemaakt op je dagboek. Prachtige beelden en mooie verhalen!