Shopping en naar Koh Yao Yaj - Reisverslag uit Ko Yao Yai, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Shopping en naar Koh Yao Yaj - Reisverslag uit Ko Yao Yai, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Shopping en naar Koh Yao Yaj

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

15 Augustus 2024 | Thailand, Ko Yao Yai

Gisteren hebben we in de ochtend flink gesnorkeld, nouja henk en ik dan haha.

De kinderen lekker gezwommen in het zwembad. Wij veel gezien, maanvissen, veel kleurrijke tropische visjes, krabben en een murene. Die laatste gelukkig alleen henk :)

Het resort heeft een privéstrand en probeert het koraal daar vooral te laten herstellen en dat was ook te zien. Er groeide ook weer wat kleurrijk koraal. Mooi om te zien.

De kinderen hadden een soort van onderwater motor gehuurd waarmee ze in het zwembad hard vooruit getrokken werden. Echt tof haha ik vond het ook superleuk [e-1f602]

In de middag hebben we een tuktuk gepakt naar Jungceylon om langer te kunnen kijken. Was ook leuk. Nog even wat gegeten en weer naar resort rond 22 uur [e-1f917]

Vandaag op tijd opgestaan want Jaslene wilde nog heel graag een keer naar de pet-zoo. Dus lekker geontbeten en daarna naar de pet zoo gelopen. En wat gebeurd er? Een baby varkentje is ontsnapt [e-1f605]

De pet zoo is omringd met een houten hek maar één van de planken zat aan de onderkant los...het varkentje rende rond en whoops daar hing hij hahaha. Wij hebben nog even meegezocht maar helaas...hopenlijk vinden ze het diertje nog.

Wij zijn daarna naar de kamers gegaan want we moesten onze koffers inpakken. Om 12 uur uitgecheckt en met de taxi naar de Bang Rong Pier om van daar de oversteek, ja per boot, te maken naar Koh Yao Yai [e-1f60d]

Deze boottocht duurde ongeveer 30 minuten en is goed gegaan gelukkig [e-1f605] geen zieken aan boord [e-1f917]

Op de Chong Lard pier Koh Yao Yai stond de tuktuk al klaar om ons naar het resort te brengen. Midden in een soort van jungle ligt Koh Yao Yai Village Beach Resort. Ons onderkomen voor de komende 4 nachten. Oh wat een plaatje! Dat uitzicht vanaf het strand en zwembad is echt ge-wel-dig mooi! De prachtige rotsformaties [e-1f60d]

Na even uitgerust te hebben zijn we lekker gaan zwemmen. Onderweg nog wat hagedissen gezien [e-2764]️ en net een pad op ons veranda en natuurlijk wat kleine gekko's [e-1f60d]

Nu lekker slapen, morgen weer een nieuwe dag vol avonturen [e-2764]️

• 17 Augustus 2024 - 14:51