Bergbeklimmen voor apen - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Bergbeklimmen voor apen - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Bergbeklimmen voor apen

Door: Pamela,Henk, Jayden en Jaslene

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

14 Augustus 2024 | Thailand, Phuket

Vandaag 34 graden...op de planning stond een bezoek aan de Monkey Hill viewpoint, old town Phuket, Chillva avondmarkt en Jungceylon winkelcentrum.

In de ochtend heb ik een yoga les op het strand gevolgd. Was echt heel mooi met dat uitzicht. Wel warm en vroeg [e-1f605]

Daarna zijn we gaan ontbijten en hebben Jayden en Jaslene nog wat gezwommen.

Om 14 uur zijn we vetrokken richting Monkey Hill. Na 45 min daar aangekomen, bleek dat de taxi niet naar boven mocht. Alleen lopend te bereiken.

Jaslene en oma bleven beneden. Jayden, Henk en ik zijn, let op, met 34 graden, begonnen met lopen. Het is bergachtig dus flink bergopwaarts.

Na 2,5 km 1 aap gezien...wij doorlopen....op 3,5 km kwam er een scooter voorbij met parkachtig. Henk maakte voor de grap een "lift"-duim. Hij stopte en nam Jayden mee naar de viewpoit [e-1f602]

Maar wij moesten nog 1,5 km naar boven. Dat lijkt weinig maar in die hete is het een flinke opgave [e-1f602] en wij dachten, ohjee, als wij niet meer kunnen dan zit Jayden boven [e-1f605] en die komt niet alleen naar beneden langs die aapjes hahaha.

Onderweg naar boven komen we tientallen apen tegen. Grote en kleintjes. Één kleintje kwam even onder mijn rok kijken of daar nog wat te eten was [e-1f605][e-1f602] op bepaalde plekken mag je ze voeren namelijk. Wij hadden niks meegenomen omdat ik gelezen had dat de apen best agressief kunnen zijn. Na veel moeite zijn we boven aangekomen en gelukkig was Jayden daar ook [e-1f970] hij had zelfs een flesje water gekregen tegen de warmte.

We hebben even wat drinken gekocht boven en zijn daarna weer naar beneden gelopen, 5 km, afvaart [e-1f605]

Jaslene was blij om ons weer te zien, ze vroeg zich al af waar we bleven [e-1f605]

Wij hadden zelf ook niet gedacht dat het zo een zware klim zou zijn en dat we al eerder apen zouden zien. Overigens onderweg wel veeeel grote spinnen gezien! Geen slangen helaas.

Toen we beneden kwamen was het al 5 uur geweest. We hebben old town overgeslagen en zijn direct naar Challvi avondmarkt gegaan. Dat was heel leuk. Veel kraampjes met souvenirs kleding en allerlei andere spullen. Daarnaast ook een hoop eetkraampjes met vanalles, zoet, zout, vis, krabben, kreeften, kippen, rund etc, maar ook gefrituurde schorpioenen, larven, sprinkhanen en zelfs alligator-sate [e-1f62c] nouja dat was ook weer een ervaring.

Toen was het alweer 9 uur en zijn we naar het Jungceylon winkelcentrum gegaan. Dat is een relatief nieuw winkelcentrum met zowel "merk"-winkels als ook locals. En juist die laatste zijn vaak erg leuk met aparte spullen.

Ze hebben ook een grote foodcourt met allerlei verschillende tentjes. Thais, Indiaas, Grieks, pizza, burgers, pannekoeken etc. Dus voor ieder wat wils. Lekker gegeten en toen hadden we nog een half uurtje om te shoppen [e-1f605] gevolg: morgen gaan we terug [e-1f602]

We hebben een tuktuk terug genomen die ons razendsnel naar het resort heeft gebracht [e-1f605] daarna lekker geslapen [e-1f603]

Doeiiii[e-1f618]

• 14 Augustus 2024 - 16:35

Hooghuis:

[e-1f970][e-1f970][e-2764]️[e-2764]️

• 26 Augustus 2024 - 22:47

Sanne:

Meer aapjes gezien dan bij Apenheul dus [e-1f602]! Leuk hoor, dat ie onder je rok keek was wat minder dan [e-1f605]... En wat leuk zo'n avond markt [e-1f970]! Hebben jullie ook schorpioen of alligator sate geproefd [e-1f923]? [e-1f48b]