Wat een dag... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Wat een dag... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Wat een dag...

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

08 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

Vandaag om half 6 opgestaan...

Lekker ontbeten...thaise soep...mmmmm lekker pittig...
Daarna een broodje en boterham met ei...is allemaal lekker hier :-)

Sochtend een beetje geinternet om te kijken waarde floating market is...die is buiten Bangkok...er gingen wel dagtours maarja die kunnen we ook aan het einde van onze reis maken...komt dus nog wel misschien...

Daarna een beetje over een kledingmarkt gelopen...is leuk en vooral goedkoop!!!

Toen even terug naar onze hotelkamer...we wilden treintickets boeken omdat we morgen met de trein naar Ayutthaya gaan :-)
Maar er werd gezegtdat we dat beter op het station zelf kunnen doen omdat datgoedkoper is...
Wel hebben we alvast de nachttrein tickets gekocht voor Chiang Mai naar Bangkok...maar dat duurt allemaal nog even voordat we die nodig hebben...
Ook hebben we extra nachten geboekt in hotel waarwe nu zitten...mega goed hotel...heel vriendelijk en in een superleuke omgeving...veel te doen...veel taxi's,veel tuktuks...

Over tuktuks gesproken LOL
We hebben in ons hotelontdektdat we heel simpel en snel met een soort van speedboot naar de Golden Mount konden gaan...
Dus wij in een soort van speed-long-tail-boot...kei leuk...lekker snel...kei druk...en als er een andere voorbij komt gaan de plastic gordijnen omhoog zodat de passagiers niet nat worden..echt goed bedacht :-)
Anyway,voor 10 Bht per persoon kom je leuk en snel op je bestemming...

Eenmaal aangekomen...er liep ons zogenaamd een meneer voorbij die ons op de plattegrond zag kijken...hij vroeg of hij kon helpen...gaf tips...vraagde veel...vertelde veel en uiteindelijk heefthij ons voor 20 Bht in een tuktuk gekregen hahaha :-)
Ach we hadden maar 1 dag nu en ik had wel zo een vermoeden wat er ging gebeuren maargoed...

Eerst gingen we naar de Black Buddha...hij is niet zwart maar goud...hij heet black buddha omdat ze hem verbrand hebben. Hij werd wel zwart, maar hij verbrandde niet...
De boedha bleef dus heel...
Dit vertelde een man daar...geregeld natuurlijk hahaha....

Toen bracht onze tuktuk-mannetje ons naar een juwelier...hele mooie spullen...henk heeft een mooie ring gekocht voor zichzelf...heel mooi met safier erin...

Daarna bracht hij ons naar een kledingmaker...maardaarwaren we weer snel weg...

Daarna naar een fabriek waar je kon zien hoe ze sieraden maken...en natuurlijk ook een "showroom" :-) weer hele mooie sieraden...mega goedkoop vergeleken met Nederland...dat wel,maar nog steeds duur...jullie begrijpen wel wat ik bedoel LOL....
Daar heb ik van Henk mooie oorbellen gekregen...met robijn steen erin...ook heelmegamooi :-)
Als je de showroom uit liep,liep je meteen een andere winkel in, waarze natuurlijk ook hele mooie spullen hebben...ikkon hier echt al mijn geld opmaken hahahaha...maar niet gedaan... goed he? ;-)

Daarna hebben we maar even met ons tuktuk-mannetje uitgemaakt dat hij ons bij de Big Buddha afzet...en dat deed hij...
We hadden voor deze rit 20 bht afgesproken maar hebben hem 50 bht gegeven..tja 1 euro...voor een halve dag leuke dingen LOL

Bij de Big Buddha was veel te doen...wel veel herrie met openstaande luidsprekers...

Daarna hebben we een andere tuktuk afgedingt om ons op Khao San Road af te zetten...dit is DE backpackers straat van Bangkok...er was heeeeel veel te doen...heel druk...veel winkels...wel veel hetzelfde...dus na een half uurtje hebben we een taxi gezocht...nouja hij stond eral..
We vroegen aan de taxi wat het kostte om ons bij een winkelcentrum af te zetten...komt ereen tuktuk-mannetje naar ons toe..."20 bht 1 hour tour!!" hahahaha NO WAY niet nogmaals hahahaha...
Dus hebben we de taxi genomen naar het winkelcentrum...

Daar aangekomen...aan het winkelcentrum was niet zoveel...maar er is elke avond kraampjes langs de weg...met vanalles en nog wat...zooooooo leuk!!! :-) :-) :-)

We kwamen een andere winkel tegen...soort van supermarkt op 1e etage...soort van vanalles op 2e etage en soort van eet-paleis op de 3e etage...
We hebben gekozen voor de Pizza!!!
Allebei lekkere pizza op...
Lekker gelopen...en nu is het 21.15 hieren zitten we relaxed in een internet cafe...

Het was echt een leuke dag...druk...maar leuk...
Die tuktuk-trucendoos gaat niet nogmaals gebeuren,maar het is heel leuk om 1 keer mee te maken...
Je ziet wat van de stad...en dat is leuk...
Je moet wel sterk in je schoenen staan en gewoon nee zeggen als je iets niet wilt...en dat gaat ons wel makkelijk af...

Weet je wat het is...
Die tuktuk-mannetjes krijgen geen provisie...maar....
Zodra jij wat koopt in een winkel waar zij jou meenemen krijgen zij een stempel voor gratis benzine...

De lonely planet zei dit ook al en op een aantal forums werd er ook voor gewaarschuwd...maarja als je geen planning hebt en stevig in je schoenen staat heb je een leuke paar uur :-)

Ach al met al een mega leuke dag...
Nu gaan we zo terug naar ons hotel...
Morgenochtend weer vroeg op en de trein naar Ayutthaya

Groetjes allemaal en tot het volgende berichtje...deze zal vanuit Ayutthaya zijn...als ze daar een internetcafe hebben LOL...ach zal best wel..

Doeidoeiiiii xxxxx Pamela en Henk

• 08 Maart 2007 - 15:05

Horst & Tina:

Lijk er wel op alsof ik achte de pc zit te wachten tot er weer een berichtje komt
    Wat een super dag voor jullie. Heb ondertussen ook de foto's ontdekt en we zijn meeeeega jaloers. :-) Zoals we afgesproken hebben zullen we dat met die foto aanvragen. ben benieuwd. Wens jullie een goede reis naar Ayutthaya en tot de volgende keer maar weer. Kusjes van Horst en Tina. Ps (Als je de hele tijd zo lekkere dingen eet als op die fotos kom´je misschien wel zelf terug als een kleine zwarte buddha) :-)

• 08 Maart 2007 - 18:28

Annet:

dag backoackers,
    jullie weten, ik ben niet zo'n reiziger..maar ik ga nu op google earth kijken naar ayutthaya..xxxxxxxxxx

• 08 Maart 2007 - 18:53

Anneke:

geweldig hoor wat jullie mee hebben gemaakt. En ja, in Thailand zou ik ook kiezen voor Pizza. Geintje hoor. Ik wens jullie een goede reis en leef met jullie mee. XXX Anneke

• 08 Maart 2007 - 18:54

Wim&Sjan:

Zo dat was een lange dag LOL. En die tuktukmannetjes houden we erin. Ben jaloers op de komende treinreizen. Veel liefs en xxxx

• 09 Maart 2007 - 07:04

Horst & Tina:

Hallo jullie twee
    Zoals je ziet is het met de foto's gelukt. wacht vol spanning op de volgende serie.( Ps vanavond eten we Gai Paht Bai Graprao = kip met thai basilikum Lekker probeer maar te bestellen :-) )