Lovely Giants - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Lovely Giants - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Lovely Giants

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

10 Augustus 2024 | Thailand, Ko Lanta

Vandaag prachtige schelpjes gevonden bij de ochtendwandeling :)

Na het ontbijt besloten dat we vandaag naar de Elephant Sanctuary zouden gaan. We werden opgehaald van het resort. 5 minuten rijden [e-1f970]Daar aangekomen zagen we mijn grootste vriendjes al staan [e-1f60d]

Na wat uitleg en veiligheidsregels mochten we naar ze toe.

Deze olifanten zijn gekocht van particuliere gezinnen die er niet meer voor konden zorgen omdat de olifanten niks meer opleverden voor hen. Eentje was blind aan één oog. Tegen een tak gelopen tijdens zwaar werk verzetten. Andere geopereerd aan buik omdat ze te vaak gestoken was door de eigenaar [e-1f615] en de andere twee gered uit attractie-werk (toeristen in bakjes...)

In Thailand zie je steeds minder mogelijkheden om te rijden op olifanten in een bakje of tussen de oren. En dat is maar goed ook. In 2007 hebben wij ook tussen de oren gezeten. Een onvergetelijke ervaring moet ik toegeven. Echter het dagenlang oefenen van kunstjes hoefde niet voor ons. Het "wassen" was wel weer geweldig.

Deze sanctuary, van vandaag, bied aan dat jij de olifant volgt ipv dat de olifant jou moet volgen.

Nu dat ik dit op deze manier ervaren heb weet ik dat dit beter is. Zo leer je.

De olifanten genieten van het modderbad en het schoonborstelen [e-1f970]

Ga je naar Thailand en wil je olifanten ontmoeten in hun eigen leefomgeving met alle (veel) vrijheid? Boek dan bij een sanctuary [e-2764]️

Nu hoor ik je denken, deze olifanten hebben toch niet alle vrijheid? Jawel, deze zitten niet aan kettingen vast en mogen op 18 hectare grond vrij bewegen. Maar ze leven niet alleen en worden gevoerd? Ja dat klopt. Deze olifanten zijn in gevangenschap geboren en zijn niets anders gewend dan dat er voor hen gezorgd wordt. Zij kunnen niet meer 100% in de vrije wildernis leven want dit hebben zij niet geleerd. In deze sanctuarys wordt goed voor ze gezorgd, een soort van goede oude dag [e-1f609] met zoveel mogelijk vrijheid [e-2764]️

Een onvergetelijke dag [e-2764]️

Daarna bij resort gezwommen, massage, avondeten en slapen [e-1f917]

Morgen snorkelen [e-1f420][e-1f41a]

• 12 Augustus 2024 - 08:30

Wim&Sjan :

Wat een fantastische dag voor jullie. Onvergetelijke ervaringen [e-2764]️[e-2764]️[e-2764]️

• 26 Augustus 2024 - 22:58

Sanne:

Wat mooi zeg wat ze doen voor de olifanten [e-1f970]...

Ik heb deze zomervakantie met Twan een tijgerworkshop gevolgd in Anna Paulowna en daar vertelden ze over dat olifanten je eigenlijk niet op hun dragen, dus dat dat eigenlijk altijd onder dwang gebeurd, zielig hoor... Dus mooi hoe jullie een fijn contact moment hebben gehad met ze... [e-1f48b]