Bumpy trip to Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Bumpy trip to Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Bumpy trip to Phuket

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

12 Augustus 2024 | Thailand, Phuket

Poeh, we hebben een zware ochtend achter de rug. Vandaag zijn we om 6 uur opgestaan want we werden om 7 uur opgehaald en naar de pier van Koh Lanta gebracht. Daar hebben we om 8 uur de ferry naar Phuket gepakt.

We overtocht zou 3 uur duren. We hadden speciaal voor de ferry gekozen omdat een speedboot er wel sneller over zou doen maar flinke klappen op de golven maakt. Dat is niet zo tof voor je rug 1,5 uur lang.

Het eerste uur zijn we naar PhiPhi gevaren. De zee was best ruig dus de maag van mij, Jaslene en Jayden hebben het flink te verduren gehad :( allemaal misselijk en overgegeven helaas. Op de pier van PhiPhi zijn we overgestapt op een grotere boot. We dachten dat dit zou helpen maar helaas. De eerste 15 minuten weer misselijk en overgeven, daarna (gelukkig) in slaap gevallen en pas wakker geworden bij aankomst. Twee uur later.

Voor ons never nooit meer een lange boottocht...al ging het bij de island tour wel goed gelukkig. En over 4 dagen hebben we weer een tocht naar Koh Yao Yai [e-1f605] die duurt gelukkig maar 30 minuten [e-1f602]

Anyway, aangekomen op Phuket hebben we de taxi naar ons hotel genomen. OMG het hotel, eigen een resort, is ge-wel-dig, sprookjesachtig mooi, gewoon hemels! Prachtige Thaise architectuur, prachtig zwembad, prachtige tuinen met prachtige beelden, geweldig strand, mooi u uitzicht...gewoon prachtig haha

We moesten even wachten tot onze kamers gereed waren en in die tussentijd zijn Jayden en Jaslene lekker gaan zwemmen.

Tussen 16 en 17 uur hebben ze elke dag een pet zoo voor kinderen (en volwassenen [e-1f609])

Ze hadden prachtig gekleurde vogels, konijn, varkentje met twee baby's, duiven en een reuzeschildpad. Jaslene was helemaal in haar element [e-1f60d]

Vandaag verder rustig aan gedaan na de heftige overtocht [e-1f605] beetje gesnorkeld, beetje gezwommen...

Ohja toen we met de taxi bij ons hotel aan kwamen was er tegenover een olifant met kleintje [e-1f60d][e-1f60d][e-1f60d] dussss morgen even kijken wat dat is natuurlijk [e-1f970][e-1f970][e-1f970]

Doeiiiii [e-1f618]

• 13 Augustus 2024 - 15:32