Waar zijn de apen?!?!? - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Waar zijn de apen?!?!? - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Waar zijn de apen?!?!?

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

10 Maart 2007 | Thailand, Ayutthaya

Sawadee mensen...:-)

Vandaag wat later opgestaan als de andere dagen...kwart voor 8...

Lekker ontbeten...roerei met toast en jam...en verse jus...
Henk had omelet met kaas en toast met thee...

Toen hebben we een tuktuk mannetje aangesproken om ons 3 tempels te laten zoen...onderhandeld over de prijs...en hup in de tuktuk...
Eerst zijn we naar de Ayutthaya Historical Study Center geweest...daar hebben we een leuke rondleiding gehad met veel informatie over Ayutthaya...een jongen was een student die stage liep...hij was wel moeilijk te verstaan...de meeste mensen praten niet zo een verstaanbaar engels :-) is vaak grappig...
Daarna zijn we naar Wat Chaiwatthanaram geweest...(wat=tempel)...Het was een tempel uit 1630....dat was leuk en mooi...veel klommen en klouteren en mooie omgevingen en uitzichten van boven op de toren...
Boven aangekomen kon je nog naar bonnen en dan een stuk naar beneden..henk heeft het gedaan en er waren muurschilderingen te zien...ik heb lekker boven gewacht en van het uitzicht genoten...

Daarna zijn we naar een hele grote gouden boedha gereden...die stond binnen in de Wat Phra Mongkonbophit...

Toen zijn we naar Wat Mahathat gebracht...daar staan grote mooie boedha beelden...
Deze tempel stamt uit 1374...
Hier vind je ook de bekende boom waar het hoofd van Boedha ingegroeid is...

Daarna hebben we ons bij onze guesthouse af laten zetten...
Daar hebben we wat gegeten...henk een lekkere soep...en ik een sandwich met roerei en groenten...was heerlijk!
Ik weet niet...ik ben niet zo van het thaise eten geloof ik...misschien komt het nog...
Henk vind het wel lekker...
Misschien is het meer het idee dat je niet zo goed weet wat je eet...in nederland is het natuurlijk gewoon kipfile..hier is het alles wat ze kunnen vinden van de kip whahawhahaha :-) :-)

In de Lonely Planet zag ik staan dat er tegenover de rivier hier een Elephant Vilage was...een andere dan gisteren dus...
En dat er aan de andere kant van die weg een mooie tempel lag met apen die daar rondliepen..

We hebben eerst even uitgerust en smiddags hebben we weer een tuktuk gevraaqgt om ons naar die 2 dingen te rijden...

Eerst naar de Elephant Village...
We kwamen er aan...klein iets...er stonden iets van 8 olifanten...allemaal opgemaakt met een bankje en parasol...
Ohnee dacht ik...ik had ergens gelezen dat ze hier kleine olifanten opvoeden enzo...maar okay...
Meteen een vrouw op ons af komen...
Of we een ritje wilden maken..nee doe maar niet zei ik...die stomme zitjes...
Ze zei dat ik wel tussen de oren mocht...
We hebben een ritje uitgezocht en betaald...
Henk moest even naar de wc...
Ik stond daar en keek naar de olifanten...
Best wel zielig...vergeleken mt gisteren...
Ze hadden mega korte kettingen...het was niet druk dus ze hadden niet veel te doen...
Eigenlijk wilde ik niet meer, maarja we hadden al betaald...500bht pp voor 30 minuten...
Maar okay ik mocht tussen de oren...eerst gingen we op zo een hoge toren staan...henk ging zitten...toen ik...de mahout (verzorger) deed het voor...nou ik zat...3 sec...hij bewoog ineens...terwijl de mahout nog op de roren stond...ik was echt bang...dadelijk slaat die op hol terwijl wij erop zitten...ik snel weer eraf...soort van bijna flauwgevallen hahaha...henk heeft me overgehaald om toch te gaan zitten in het bankje...deze was dan niet aan de staart vastgemnaakt, alleen om de buik...maar toch....
We waren onderweg en gelukkig duurde het niet lang...het voelde niet goed...
Onderweg heeft de mahout nog een foto gemaakt en hij vroeg steeds of alles goed ging...
De olifant had veel dorst en honger...onderweg ar en dronk hij steeds...dat was wel grappig...hij spoot zichzelf nat met zijn slurf....
Ik was blij toen we weer aankwamen en eraf mochten...

De mahout vroeg of we opgetild wilden worden...voordat ik het wist werd ik met de slurf omhoog getild hahaha...zooo wat zijn ze sterk!!!
En je maar vast houden ergens hahaha...
Henk werd ook opgetild...en we hebben natuurlijk foto's gemaakt :-)
Daarna hebben we een bak fruit voor de olifant gekocht...het was een vrouwtje genaamd "Hom"...

Er waren ook nog 3 tijgers in dat parkje..klein hok...en het grappige was dat het slot gewoon open stond..kan je het je voorstellen?!?!?

Snel weg..en op naar de tempel met de apen...
Aangekomen...heeeeele mooie boedhabeelden...de monniken onderhouden deze plek...ze wonen daar ook...heel mooi...
Wel heel druk..ja we waren er smiddags..sochtend is vaak rustger omdat smiddags alle touristenbussen aankomen...
Anyway...het was heel mega mooi en leuk, maar we hebben niet 1 aap gezien...

Wij terug naar onze guesthouse...
Weer even wat te eten en drinken besteld...
Henk soort van nasi met kipfilet en ik french fries met ketchup :-)

Savonds nog even naar de nachtmarkt...was niet groot en niet veel te doen...en nu zitten we in het internet cafe...

We gaan nu terig naar het guesthouse (om de hoek LOL)...en morgenochtend pakken we de trein naar Phitsanulok...en van daaruit de bus/taxo naar Sukhothai...

Groetjessss allemaal!!!!
:-) :-) :-) :-)

  • 10 Maart 2007 - 15:56

    Horst & Tina:

    Hallejoeja ,
    Wat is dat ??? Pammetje voor het eerst een beetje geschrokken ?? Hahahaha:-) Wel super hoor wou dat ik er bij was,(moet maar weer eens naar de dierentuin )(dombo zoeken) Heb aan de fotos gezien dat jullie je oed vermaken. Hier is het vandaag eindelijk mooi weer ( 19 graden ) maar ff kijken hoe lang het aanhoudt. Ik heb een lekkere kip in de oven (haha) en ga zometeen eten. Zal daarbij wel aan je denken. :-) Hoop dat je morgen een fijne reis hebt en wacht vol spanning op het volgende berichtje. (ps. Aapjes zijn vast weggelopen toen ze je zagen :-) ) Doei en veel knuffels en kusjes Horst & Tina

  • 10 Maart 2007 - 16:34

    Wim&Sjan:

    We zitten in Rotterdam met de hele familie jouw foto's te bekijken. kei leuk allemaal.
    We kijken uit naar meer.
    Gaan jullie ook nog naar tijgers die je bij een monnik kan aaien????
    als je het niet weet moet je dat daar maar vragen :-).
    veel liefs xxxxxxxxxxxx
    van iedereen hier

  • 10 Maart 2007 - 19:57

    Hennie:

    Hallo Pam en Henk wat hebben jullie al veel gezien.En wat leuk dat je op de olifant heb gezeten.Stoer hoor.He Pam de foto's zijn ook erg mooi.Nou ik kijk in ieder geval al uit naar het volgende verhaal.Groetjes Hennie.

  • 11 Maart 2007 - 09:17

    Anneke En Annette:

    hoi hoi. wat geweldig Pam en Henk, dat jullie dit allemaal gedaan hebben. Vreselijk knap bij de olifanten. Met ons gaat het nog steeds goed, straks lekker een eind fietsen, aangezien het mega goed weer voor ons is. 16 gr. ongeveer. Gisteren heel gezellig gehad bij Hans enz. Met Tarzan is alles goed. Tim wil er graag oppassen en is erg lief voor hem, dus hij blijft in Rotterdam. Tja en wij gaan morgen weer werken. We wensen jullie een mega goeie dag toe. XXX Anneke en Annette

  • 11 Maart 2007 - 09:19

    Anneke:

    ps. ik pik even het (school)tafeltje in wat je aan annette hebt gegeven, voor bij het drumstel, kan ik er mooi het eea. opzetten. Garage wordt atelierruimte, ben dus druk met opruimen. We kunnen er met zijn tweeen al doorheen lopen. Dan weet je denk ik al genoeg Pam. !!?? Veel liefs Anneke

  • 11 Maart 2007 - 10:48

    Anoeshka:

    Coole foto's hebben jullie zeg. Vooral de boedha in boom, veryy cool.
    Henk & Pamela veel plezier daar, jullie hebben nog heel wat wat weken voor de boegg.
    Take Care.
    Groetjes
    Anoeshka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Pamela en Henk

Follow Your Dreamzzz

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 31093

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 21 December 2014

Christmas in New York

05 Augustus 2011 - 21 Augustus 2011

Beautiful Bali (2011)

27 Maart 2011 - 06 April 2011

Kleurrijk Marokko (2011)

06 Maart 2007 - 13 April 2007

Thailand (2007)

Landen bezocht: