Lekker warm in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu Lekker warm in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pamela en Henk - WaarBenJij.nu

Lekker warm in Chiang Mai

Door: Pamela en Henk

Blijf op de hoogte en volg Pamela en Henk

18 Maart 2007 | Thailand, Chiang Mai

Hallo everybody,

*=pamela commentaar :-)

Het is zondaag 18 maart we zijn net ff wat gaan lopen.

De meeste winkels zijn nog dicht, waar genoeg zijn nog open vergeleken met nederland.

Het is nu rond een uur of 14.00, dus heel heet en warm.

Over een paar uurtjes als het wat afkoelt dan gaan de meeste winkels open en ook alle bazaars hier in Chang Mai.

Gisteren zijn we met een toek toek naar de MAKRO geweest, was groot en veel thaise spullen, zeg maar een oversized TOKO. Voor de rest precies als Makro in nederland.

Van pamela moet ik vertellen dat wij wat snicker en twix hebben gekocht!!daarvoor kregen we een thaise bonnetje (waauww).

***jaja het was leuk oms een te zien hoe ze daar te werk gaan...wel grappig...
Alle cassieres staan daar de hele dag...
De kassa's zijn helemaal open...geen afschermingen of wat dan ook...nouja zal dan ook wel niet nodig zijn...
Ze staan met zijn tweeen aan 1 kassa...
De ene doet alles aanslaan en de ander zet het over in een andere kar...lekker snel gaat dat dus...
Ze hebben daar rode tshirts...wij geel met blauw...
Was leuk om te zien...***

We zijn daarna naar een Monkey farm geweest, pamela dacht van lekker met apen spelen enzo (aan eentje heeft ze zo te zien niet genoeg).
Daar aangekomen, naar binnen, een kleine farm waar ze een stuk of 20 a 30 apen hebben en een podium waar ze wat show geven met een paar apen.

***We hebben 200 bht pp betaald voor de ingang...!!!***

Twee kleintjes zaten op een soort van bankjes je kon ze aanraken, maar de beesten zaten aan een te korte touw vast( zie foto's). De rest zat op de grond met een korte ketting aan boomstammen vast. Het was heel zielig om te zien, we hadden wat meer verwacht.
Binnen tien minuten waren we daar weg.

***Ik geloof zelfs binnen 5 minuten...
We hadden toegang betaald en er werd gezegt dat er over een kwartier weer een show begon...nou die apen in veen te kleine kooi...echt zielig man!!!
Niet normaal!!
We hebben niet eens op de show gewacht...ik wilde er ook niet langer blijven!!***

***Trouwens volgens mij hebben ze hier in Thailand iets met dieren opsluiten...
Toen we in Sukhothai waren bij het National Park stond er bij de ingang een man met weet ikhoeveel vogeltjes in kleine kooitjes...voor 20bht kon je er een vrij laten...nou belachelijk joh!!!
We hebben er twee vrijgelaten...het liefst zou ik ze allemaal vrij hebben willen laten...maarja...
Eiegnlijk zou je tegen zo iemand een moeten vragen wat zijn geloof daar van zou vinden lol...zou Boedha het leuk vinden al die vogeltjes zielig in een kooitje...nouja...anyway...we gaan maar verder met het verhaal***LOL

Op de heen weg hadden we we Quad racetrek gezien. Op de terug weg zijn we daar ff gaan kijken en we besloten om 30min te gaan racen op een hindernis baan.
We kregen uitleg hoe alles werkt en konden met ze tweetjes de baan op.

***Dit wilde we eigenlijk gaan doen met een dagtocht...gelukkig hebben we dat niet gedaan LOL..
De uitleg: in het gebrekkig engels LOL...
Henk wist meteen hoe het werkte...ik niet...
Ik had liefst even een rondje gemaakt ergens maar dat ging niet...je ging meteen de baan op...
We reden omhoog en moeste toen een soort van kleine helling af...achteraf was het niks natuurlijk lol...maar ik was echt bang...ik wist niet wat ik moest doen...ik heb gevraagt of iemand het even voor me wilde doen...en dat deden ze...toen stond mijn autotje beneden...***

Het ziet er makkelijk met maar het is in het begin lastig sturen je moet niet als een gek erop gaan zitten en maar gas geven.
Anders lig je naast de baan of tegen een boomstam, wat mij bijna overkomen is. Ik dach ik ga de rest van tijd rustig rijden en probeer heel huids van af te brengen. Want alle schade aan de quad moet betalen!!

Maar mevr HOOGHUIS die gaat als maar sneller en sneller over de baan, ik ben drie keer ingehaald door.( Daar ben ik niet blij mee, maar ik wou geen risico meer nemen, een keer tegen een boomstam botsen was genoeg).

Het was heel gaaf om een quad terijden, pamela was daarna helemaal weg van. Ik denk dat ze beter een quad kan kopen ipv een motor.

***Jaaaa man...na het wennen was het echt gaaf!!!! En ik durfde ook over een houten brug...daar moest je vol gas geven om erop te komen en dan snel remmen zodat je er rustig af moest gaan...
het was eeeecht gaaaf!! Ik had zo nog een half uurtje gewild...maarja het was best wel duur...1800bht pp dat is bijna 40 euro voor een half uurtje..maar wel meeegaaaa gaaf!!!!
Ik hoop dat ze zoiets ook in Kanchanaburi hebben LOL....
Wouw wat was dat gaaf!! En ik ging steeds sneller...ja ik heb henk 3 keer ingehaald...
En hij schrijft BIJNA tegen een boomgebotst??? Hij IS tegen een boom beland hahaha...wel met een hele langzame snelheid gelukkig!!!
Maar het was echt meeegaaaa gaaf...
En ze waren aan het filmen dus wij dachten dat we die dvd konden kopen achteraf...helaas niet dus...ze zouden de foto's mailen, maar we hebben ze nog niet gehad helaas...jammer...misschien komen ze nog...***

Okay daarna zij we teruggegaan naar onze hotel ff opfrissen en daarna weer weg.

Er zijn zoveel massage salons in thailand, dus dachten we laten we een massage nemen. Zo gezegd zo gedaan, we zijn 2uur lang lekker gemasseerd van benen, rug en hoofd. Pamela had een olie massage genomen, ik een thaise massage.

Het was gewoon heerlijk, ik kon gewoon inslapen terwijl ze aan het masseren zijn. Pamela vond het ook geweldig, we lagen gewoon naast elkaar dus konden we gewoon praten.

***Ja het was echt heerlijk...ik heb nu wel een klein beetje spierpijn LOL maar wat hebben ze een kracht zeg...damn...echt goed...***

Na de massage zij we wat gaan eten en de rest van de avond gewoon de bazaar bezocht en wat spullen gekocht. We hebben het niet te laat gemaakt we lagen al rond een uur of 23.00 te slapen.

Dat is bijna alles wat we gedaan hebben zaterdag.

Okay alvast de groetjes van mij(henk), misschien wil pamela ff nog wat schrijven.

Doei doei henk

*** Groetjes xxxxx Pamelaaaa :-)***

  • 18 Maart 2007 - 08:44

    Horst & Tina :

    Hallootje ,
    Leuk om te zien dat het weer beter is met jullie. Wat een lol op een quad rijden. En de aapjes vind ik ook zielig. Wat de makro aangaat vind ik het er eerder uitzien als een ikea winkel of aldi...:-) alles vanuit dozen?? of is er ergens ook schappen waar wat instaat?? Wel leuk voor je om het verschil te zien. Nu moeten jullie ook ff nar een ziekenhuis om te kijken hoe henk zijn werk daar afloopt . LOL.
    Ben zeer benieuwd over het bericht wat komt vanuit Kanchanaburi. Dat moet zo mooi zijn daar. (heb ik in internet gelezen) Nu hier komt de winter weer terug het is ongezellig koud hier. we hebben dan ook weer de verwarming aan. Ik denk dat ik maar voor een paar dagen naar jullie kom .:-)( in mijn dromen natuurlijk) . Zo dat was het weer voor vandaag, heel veel kusjes en knuffels en nog veel plezier van Horst en Tina

  • 18 Maart 2007 - 11:49

    Wim&Sjan:

    Nou Pam, kun je daar je rijbewijs niet halen en meteen zo'n quad meebrengen :-) ??
    Verkopen ze die bij de makro??
    Dan kunnen ze hier vast de wegen gaan afsluiten voor als jullie terug zijn LOL.
    Veel liefs en xxxxx

  • 18 Maart 2007 - 20:41

    AnnekeHooghuis:

    vandaagnaardetekentaalledendaggeweest.Jeziet,danwordthettochteveelvooreenmens.Duswerkenlerenentekentherapie~en.Nouveelplezierennunietmeersquatenmaarrustigaan.VeelliefsAnnekeXXXVeelplezierbijdeolifantenwantdathoordeikvanomadatditjullievolgendebestemmingwordt.

  • 18 Maart 2007 - 20:42

    Anneke:

    groetjesaanallelezersenressen

  • 20 Maart 2007 - 19:59

    Anneke:

    Pamela en Henk zitten in het Olifantenkamp. Tja en daar heb je geen internetcafe. Ik wens jullie daar veel plezier XXX Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Pamela en Henk

Follow Your Dreamzzz

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 31085

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 21 December 2014

Christmas in New York

05 Augustus 2011 - 21 Augustus 2011

Beautiful Bali (2011)

27 Maart 2011 - 06 April 2011

Kleurrijk Marokko (2011)

06 Maart 2007 - 13 April 2007

Thailand (2007)

Landen bezocht: